?>

Yılda 15 ton altın çıkarmak için çalışmalar devam ediyor

Türkiye genelinde toplam 5 sahada aktif olarak altın üretimi gerçekleştiren Koza Altın, gelecek 5 yıl içinde yıllık 15 ton altın üretimi için çalışmalarını sürdürüyor.

Ekonomi - 5 yıl önce

15 Temmuz darbe teşebbüsünün ardından Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'na (TMSF) devredilen Koza Altın, bu sürecin ardından büyüme gösteriyor. 2016 yılında 5.3 milyar TL aktif büyüklüğü bulunan şirket, 2020 yılı sonu itibariyle, aktif büyüklüğünü 12.1 milyar TL'ye ulaştırdı. Şirketin aynı dönem net karı da yüzde 547 oranında arttı. TMSF Başkanı Muhiddin Gülal konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Koza Altın'ın bir başarı hikayesi yazdığını ifade etti. Geçmişte teröre aktarılan kaynakların bugün milletin hizmetine aktarıldığını vurgulayan Gülal, “Aldığımız bayrağı daha da yukarı taşımak hedefiyle çalışmaya devam edecek, milletimizin ve devletimizin güvenine layık olmak için gecemizi gündüzümüze katacağız. Geçmişte fitne ocaklarını besleyen kaynakların başında gelen Koza Altın, TMSF yönetimine geçmesiyle birlikte büyümesini sürdürürken sahip olduğu imkanları da milletimizin hizmetine sunmaya başladı.”

Devlete vergi desteği

2016 yılında TMSF'ye devredilen Koza Holding'in aktif büyüklüğü 5.3 milyar TL'den yüzde 125 artışla, 2020 sonunda 12.1 milyar TL'ye ulaştı. Aynı dönemde Grubun, özkaynak toplamı ise yüzde 106 artışla 5 milyar TL'den 10.5 milyar TL'ye erişti. 2021 ilk çeyreğinde aktif büyüklüğü 13 milyar TL'yi aşarken özkaynak toplamı da 11.4 milyar TL'yi buldu. Koza Altın 2016- 2020 döneminde yüzde 547'lik net kar artışı yakalarken, 2021'in ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre karını yüzde 91 artırarak 711 milyon TL'ye yükseltti. 2019 yılında kurumlar vergisi rekortmenleri arasında 13'üncü sırada yer alan Koza Altın, 2020 yılında da 603 milyon TL vergi ödemesi gerçekleştirdi.

Yılda 15 ton altın çıkaracak

Şirket İzmir-Ovacık, İzmir-Çukuralan, Eskişehir-Kaymaz, Kayseri-Himmetdede ve Gümüşhane -Mastra ile birlikte toplam 5 sahada aktif olarak altın üretimi gerçekleştiriyor. 2020 yılında Türkiye'de üretilen toplam 42 ton altının 8 tonunu üreten şirket, gelecek 5 yıl içinde yıllık 15 ton altın üretimi için çalışmalarını sürdürüyor. Bu çalışmalar ışığında Ağrı'da 20 tonluk altın rezervi keşfettiği Mollakara altın madeninin temellerini atan şirket, burada ilk altın dökümünü 2022 yılında yapmayı hedefliyor. İlave olarak Van ve Ağrı'da 16 tane daha arama ruhsatına sahip olan şirket, izinler tamamlandıktan sonra bu bölgelerde yapılacak sondaj çalışmalarından da olumlu neticeler elde etmeyi hedefliyor.

Haftanın Öne Çıkanları

KARNEYİ GETİR HEDİYEYİ AL

2021-06-21 14:57 - Yaşam

Mercanoğlu ailesini mutlu günü

2021-06-27 16:20 - Gündem

Özel düzenekle saka kuşu avlayan kaçak avcılar jandarmaya yakalandı

2021-06-24 10:14 - Asayiş

Gençler Tasarladı, GAHİB Dokuyacak

2021-06-28 08:43 - Ekonomi

Duygu Delen'in erkek arkadaşı Mehmet Kaplan ilk kez konuştu

2021-06-23 12:38 - Asayiş

AK Partili belediye başkanları Külliye'de buluştu

2021-06-23 15:23 - Politika

Fırat nehrinde balık tutmak isteyen genç nehre düşerek boğuldu

2021-06-28 06:22 - Asayiş

AYAKTA ALKIŞLANDI

2021-06-23 15:18 - Spor

İlçelerde aşı seferberliği sürüyor

2021-06-24 09:00 - Sağlık

ŞİMDİ DE DELTA VARYANTI

2021-06-24 13:30 - Gündem

İlgili Haberler

Akaryakıtta Yeni İndirim Beklentisi Gündemde: Bayram Öncesi Gözler Benzin ve Motorinde

00:16 - Ekonomi

Gaziantep, Kişi Başı Borçta İlk 4’te

19:37 - Ekonomi

KOÇ VE SABANCI’DA NELER OLUYOR? NEDEN NAKİTE DÖNÜYORLAR?

13:46 - Ekonomi

TUNCAY YILDIRIM: GAZİANTEP İHRACATTA VİTES YÜKSELTTİ

13:40 - Ekonomi

YILDIRIM: Belirsizlik küresel ekonominin en büyük sorunu

09:29 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Gaziantep’te şehidimiz var

15:00 - Gündem

UMUT YILMAZ'IN AMCASINDAN ŞOK AÇIKLAMALAR

11:09 - Gündem

Şamil Tayyar'dan siyasi transfer eleştirisi

09:25 - Gündem

NİZİP CUMHURİYET BAŞSAVCISI  ERHAN BİROL’DAN NTO'YA VEDA ZİYARETİ

13:56 - Gündem

Gaziantep'te Asayiş ve Güvenlik Masaya Yatırıldı

12:33 - Gündem