?>

Diyabet hastalarına tatlı uyarısı

Özel Gaziantep Anka Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Seyfi Yılmaz, fazla şeker tüketiminin diyabet hastaları ve diyabet riski bulunanlar için ciddi tehlike oluşturduğunu belirterek, Ramazan Bayramı'nda şeker tüketimi konusunda uyarılarda bulundu.

Sağlık - 9 yıl önce

Bayramda özellikle diyabet hastalarının şeker, çikolata ve tatlı tüketimi konusunda dikkat etmesi gerektiğini belirten Dr. Seyfi Yılmaz, “Özellikle bayramlarda kendimizi kontrol etmemiz gerekiyor. Çünkü bu dönemler şeker tüketimi daha fazla oluyor. Ramazan ayı boyunca beslenme düzenimizin değiştiği dikkate alındığında, oruç döneminin ardından vücudumuza aşırı miktarda alınan besin değeri düşük bu gıdalar, kan şekerinin ani yükselmesine neden olur. Eğer tatlı tüketilmek isteniyorsa bunun yerine, miktarlarına dikkat etmek şartıyla sütlü tatlılar ya da meyveler tercih edilmelidir. Ancak bu meyvelerin kayısı, hurma, incir, kavun gibi şeker oranı yüksek meyveler olmamasına dikkat edilmesi gerekmektedir” dedi

''Tatlandırıcılar bilinçli kullanılmalı''

Diyabet hastalarının sadece yedikleri tatlılar değil, tükettikleri içeceklere de dikkat etmesi gerektiğini dile getiren Dr. Seyfi Yılmaz, şu bilgileri verdi:

“Çay ve kahve çok tüketiliyorsa, bu içeceklerin şekersiz içilmesi gerekmektedir. Çok ihtiyaç duyulmadıkça bu içeceklerde kullanılan kimyasal bir madde olan tatlandırıcıların kullanılmaması ya da az miktarda kullanılmasını tavsiye ederim. Ayrıca yaz aylarında tercih edilen hazır meyve suları, kola, limonata tercih edilen içecekler arasındadır. Ancak şeker oranları yüksek olan bu içeceklerin çok tüketilmesi tehlikelidir. Bu içecekler, kan şekerinin ani yükselmesinin yanı sıra vücutta sıvı kaybının da artmasına neden olur. Ramazan ayı boyunca vücutta oluşan sıvı kaybının telafisi için günlük 2,5 litre su içilmesi ve sulu gıdaların tüketilmesi önemlidir. Kahve ve asitli içecekler yerine de çay, ıhlamur ya da meyve çaylarının tüketilmesi önerilir. “

Artan tatlı ve şekerli içeceklerin tüketiminin yağ ve kolesterolde ani yükselişlere neden olacağından diyabetin yanı sıra hipertansiyon, yüksek kolesterol, kalp-damar hastalıkları, mide-bağırsak hastalıkları olanlar için de tehlike oluşturduğuna dikkat çeken Özel Gaziantep Anka Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Seyfi Yılmaz, doğru beslenmenin yanı sıra düzenli spor yapmanın da sağlık için önemli olduğunu vurguladı.

 

Haftanın Öne Çıkanları

Uçaklarda 'Teknolojik Cihaz' Yasağını HAVELSAN Çözdü!

2017-06-17 07:28 - Teknoloji

Google ile Anlaşma Yapan İŞKUR YouTuber Yetiştirecek

2017-06-16 13:16 - Teknoloji

Gaziantep spor lisesine kavuştu

2017-06-22 06:45 - Spor

Atatürk Bulvarı ile Kemal Köker Caddesi tek yönlü oluyor

2017-06-20 07:39 - Gündem

SON DAKİKA

2017-06-17 11:21 - Gündem

Evdeki Havayı Temizleyen Bitkiler

2017-06-17 11:11 - Yaşam

Vefa Ekibi" Ramazanda Yüzleri Güldürüyor

2017-06-16 11:29 - Yaşam

Gaziantep'te 'adalet' yürüyüşüne destek yürüyüşü

2017-06-23 06:47 - Politika

SGK artık işitme cihazını da karşılıyor

2017-06-20 09:22 - Sağlık

27 yıl sonra rakip olacaklar

2017-06-20 06:49 - Spor

İlgili Haberler

Gaziantep’te Ambulans Kazaya Karıştı

23:26 - Sağlık

Bahar Aylarında Çocuklarda Üst Solunum Yolu Enfeksiyonlarına Dikkat!

10:17 - Sağlık

Gaziantep’te Duygulandıran Bağış: Hastasından Doktoruna Böbrek

19:53 - Sağlık

“Sessiz Tehlike: Yorgunluk Sandığınız Belirti Hashimoto Çıkabilir!”

10:06 - Sağlık

Nizip’te Sağlıklı Yaşam Festivali Yoğun Katılımla Gerçekleşti

18:29 - Sağlık

Günün Manşetleri

Gaziantep’te şehidimiz var

15:00 - Gündem

UMUT YILMAZ'IN AMCASINDAN ŞOK AÇIKLAMALAR

11:09 - Gündem

Şamil Tayyar'dan siyasi transfer eleştirisi

09:25 - Gündem

NİZİP CUMHURİYET BAŞSAVCISI  ERHAN BİROL’DAN NTO'YA VEDA ZİYARETİ

13:56 - Gündem

Gaziantep'te Asayiş ve Güvenlik Masaya Yatırıldı

12:33 - Gündem