?>

Belediye güneşi paraya çevirdi, yıllık gelir hedefi 500 bin TL

- Belediye güneşi paraya çevirdi, yıllık gelir hedefi 500 bin TL - Sivas’ın Altınyayla Belediyesi, ilçeye kurulan Güneş Enerji Santrali’yle yıllık 402 Bin KW’lık elektrik üreterek 500 bin TL gelir elde etmeyi hedefliyor

Ekonomi - 5 yıl önce

Sivas’ın Altınyayla Belediyesi ilçeye kurulan Güneş Enerji Santrali’yle yıllık 402 bin KW’lık elektrik üreterek 500 bin TL gelir elde etmeyi hedefliyor.Altınyayla Belediyesi, yüksek gelen elektrik faturalarına çözüm üretmek için geçtiğimiz aylarda Kale mahallesine Taşkale mevkiine Güneş Enerji Santrali (GES) kurdu. Altınyayla Belediyesi, Aralık ayında kurulumunu tamamladığı GES’den 18 günlük süreçte yaklaşık 25 bin TL’lik gelir elde etti. Altınyayla Belediyesi’nin yıllık hedefiyse 402 bin KW elektrik elde ederek yaklaşık 500 bin TL kazanç sağlamak.Altınyayla Belediye Başkanı Sinan Akbulut, aylık 25 Bin TL elektrik faturası ödediklerini belirterek GES’den elde edilen gelirle faturların karşılanacağını söyledi. Akbulut, “Kasım ayının 24’ünde işe başlayıp, Aralık ayının 20’sinde güneş enerjisini üretmeye başladık. İlçemiz için güzel bir gelir getiren kaynak oldu. Şuanda üretim rakamları bizim tahminlerimizin üzerinde. Normal şartlarda yıllık ortalama 402 bin KW elektrik üretimi planlamaktayken şuan kış dönemi olmasına rağmen 500 bin KW’yı aşacak gibi gözüküyor. 12 aylık ortalaması 40 bin liranın altına düşmeyecek gibi olan bu projenin tüm belediyelerde yayılmasını istemekteyiz. Altınyayla Belediyesi olarak Sivas’ta ki belediyeler içerisinde GES ilk kez faaliyete geçirmekten de ilçem ve şahsım adına gurur duymaktayım. Belediyemize yıllık 480- 500 bin lira gelir getirmesini planlamaktayız. 17-18 gün oldu bize 24 -25 bin liralık gelir getirdi. Güneşi paraya dönüştürdük. Her zaman geç kaldığımız proje olarak görüyorum. Ülkemizde yenilenebilir enerji kaynaklarına ihtiyacımız var. Hiçbir emek vermeden rabbimin imkanıyla elektrik üretiyoruz. Altınyayla belediyemize su kuyularından dolayı aylık 24-25 Bin lira elektrik faturası geliyordu. Biz bu faturalarımızı GES projemizden elde ettiğimiz gelirle inşallah karşılayacağız. Üzerine de ilçemize para kalacak. Aylık 400 bin TL gelir elde etmeyi planlıyoruz” dedi.

Haftanın Öne Çıkanları

Gaziantep'ten kar manzaraları

2021-01-19 07:09 - Gündem

Elazığ’da sağlık çalışanları aşı olmaya devam ediyor

2021-01-17 20:21 - Sağlık

Tatil için yurttan çıktığı sırada fenalaşan üniversite öğrencisi hayatını kaybetti

2021-01-23 20:49 - Gündem

Kız çocuğunun canlı yayında görüp tanıdığı cinsel saldırı şüphelisi, tutuklandı

2021-01-21 18:51 - Gündem

12 yaşında hamile kalan kız çocuğu doğum yaptı! Bebeğin babası ise 15 yaşında

2021-01-20 07:32 - Dünya

Baba, kızını istismar eden genci eve çağırıp öldüresiye dövdü

2021-01-21 07:38 - Gündem

 Seyir halindeki otomobilde infaz

2021-01-17 10:24 - Gündem

ABD’nin Seçilmiş Başkanı Biden’ın ilk emirleri açıklandı

2021-01-17 20:15 - Dünya

Anlaşmaya vardılar, Marius Sumudica Süper Lig'e geri dönüyor

2021-01-18 10:02 - Spor

İran’dan golf oynayan Trump fotoğrafı ile intikam mesajı

2021-01-22 20:02 - Dünya

İlgili Haberler

Akaryakıtta Yeni İndirim Beklentisi Gündemde: Bayram Öncesi Gözler Benzin ve Motorinde

00:16 - Ekonomi

Gaziantep, Kişi Başı Borçta İlk 4’te

19:37 - Ekonomi

KOÇ VE SABANCI’DA NELER OLUYOR? NEDEN NAKİTE DÖNÜYORLAR?

13:46 - Ekonomi

TUNCAY YILDIRIM: GAZİANTEP İHRACATTA VİTES YÜKSELTTİ

13:40 - Ekonomi

YILDIRIM: Belirsizlik küresel ekonominin en büyük sorunu

09:29 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Gaziantep’te şehidimiz var

15:00 - Gündem

UMUT YILMAZ'IN AMCASINDAN ŞOK AÇIKLAMALAR

11:09 - Gündem

Şamil Tayyar'dan siyasi transfer eleştirisi

09:25 - Gündem

NİZİP CUMHURİYET BAŞSAVCISI  ERHAN BİROL’DAN NTO'YA VEDA ZİYARETİ

13:56 - Gündem

Gaziantep'te Asayiş ve Güvenlik Masaya Yatırıldı

12:33 - Gündem